top of page

צמיחה - רעות דפנא ויאנה סטופ בצבע טרי

צמיחה היא הביטוי הבסיסי ביותר לתקווה.

בטבע הצמיחה מתקיימת בהינתן תנאי בסיס, תוך הסתמכות על המשך קיומם העתידי של הצמחים. הצמיחה היא היא העתיד.


ביריד צבע טרי, שנפתח ממש עכשיו, 3-8.7.24, אני גאה להציג יחד עם שותפתי לילך שמול, במסגרת המיזם שלנו  DuArt, את האמניות רעות דפנא ויאנה סטופ.

למן הרגע הראשון היה ברור לנו שנציג ביריד גוף עבודות חדש, התפתחות של הקו האמנותי המזוהה עימן, וניכרת בו התפתחות אמנותית ואישית.


רעות דפנא, רוקדות בשבועות, שמן על בד, 2024

רעות דפנא, שמציגה במקביל תערוכת יחיד במוזיאון בית אורי ורמי נחושתן העוסקת בתמונות מארכיון הקיבוץ, תציג לראשונה ביריד צבע טרי עבודות פחם, שהינו עץ מאובן, על עץ טבעי. החיבור בין הפחם, חומר שאינו מתמסר בקלות, ללוחות העץ בעלי הסיבים הפרועים וקליפת הגזע המחוספסת, יוצרים יצירה חד פעמית. בשילוב הדימויים של דפנא, של נערה מוסקת זיתים או פיקניק משותף, עולה מהעבודות ניחוח התחדשות ואופטימיות.


רעות דפנא, פיקניק, פחם על עץ, 2024

בעבודות השמן על בד חוזר נושא החגיגה הכפרית, אולם זוכה לעיבוד אחר, רך וצבעוני יותר, המהווה חידוש ביצירתה של דפנא. לצד אלה, מציגה דפנא סדרת ציורי אבקת פחם על נייר גדולי מימדים, חלקם הקטן זכה כבר לחשיפה בתערוכה. בציורים אלה עוסקת דפנא בדיוקנה שלה, גם אם פניה לא תמיד חשופות. היא מציירת את עצמה בבריכה, בה המים מביאים מזור ושחרור. בציור 'צוללת' היא נותנת למים לעטוף את גופה ונהנית מתחושת חוסר המשקל במים. 'ראש מעל המים' מהווה מעין אלגוריה למושג 'חצי הכוס המלאה/הריקה'. דפנא בוחרת בפרשנות אופטימית, ובעוד בציור אנו רואים את מחצית ראשה מתחת למים, הרי שהכותרת מדגישה את מה שאיננו רואים – המחצית שמעל המים. אלה ציורים בעלי נוכחות משמעותית והשפעה רגשית עצומה על המתבונן, במיוחד במפגש בלתי אמצעי.


רעות דפנא, ראש מעל המים, אבקת פחם על נייר, 2023

 

יאנה סטופ, בוגרת חממת צבע טרי בשנת 2023, יוצרת בחומרים וטכניקות מגוונים בשילוב ציור פיגורטיבי. סטופ היא האמנית הראשונה שעושה שימוש אמנותי בחמרן מוזהב, בו היא חורטת מילים ודימויים, כמו מעין תפילה אישית קשה פיענוח עבור הצופה. את הזהב הבוהק של החמרן היא משלבת עם קנווס, תפירה וריקמה לעבודות ייחודיות ומרתקות.


יאנה סטופ, קול, טכניקה מעורבת, 2023

סטופ נוהגת לעבוד על נושא מרכזי ולעבד אותו דרך דימוי חוזר המתקבל באופנים שונים ואף מנוגדים בשימוש במדיומים השונים.

בסדרת הצמיחה מופיע מוטיב העץ השופע, כמו עץ החיים. פעמים ענפיו של העץ מוזהבים ופעמים אחרות הם רקומים, בעבודות אחרות הם מניבים דיוקנאות או עיניים. כך מחליף העץ את חזותו, אולם מהותו הנדיבה נותרת בעינה.

סדרת המכורבלת יוצאת מתוך דימוי מצולם של סטופ ברגע אינטרוספקטיבי מהורהר, אשר זוכה לטיפול מגוון בצבעוניות וחומר. מוטיב ההתכנסות ניכר גם בעבודות אחרות, בהן סטופ יוצרת מעין רחם עבור הדימויים שלה.


יאנה סטופ, דקל זהב, טכניקה מעורבת, 2024

 

בעבודותיהן של דפנא וסטופ, עליהן עמלו בחודשים האחרונים, ניכרת הבחירה הבלתי מהוססת שלהן בצמיחה האישית והקולקטיבית. על אף שהמציאות מאתגרת ומערימה קשיים, הרי שהן מתמידות בחקירה פנימית, התקרקעות וחיבור רגשי עם המתבונן.

החיבור בין האמניות והאוצרות יוצר מופע עשיר של עוצמה נשית לצד רגישות ועדנה, הבאות לידי ביטוי בכל אחת מהעבודות שיוצגו בביתן ביריד צבע טרי.


יאנה סטופ, הדס, טכניקה מעורבת, 2024

 

רעות דפנא ויאנה סטופ מציגות במסגרת יריד צבע טרי באוצרות שלומית אורן ורעות דפנא בביתן P19, רח' שטרית 4, תל אביב, בין התאריכים 3-8 ליולי.

בואו להגיד לנו שלום ולראות את מה שהמסך לא יכול להעביר.



רעות דפנא



יאנה סטופ

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page