top of page

תעתועי דמיון

ביריד צבע טרי הקרוב (30.5-4.6 תרשמו ביומנים!) אציג יחד עם שותפתי לילך שמול שני ביתנים של אמנים נפלאים. אני שמחה שיש לי את ההזדמנות לתת לכם פריוויו, הצצה לתערוכות שנציג ביריד, ונשמח לראות אתכם בו.


תעתועי דמיון


התערוכה מציגה את עולמם הפנימי של האמנים, אותו הם בוראים בין הריאליסטי למופשט, בין הדמיון מציאות. נקודת המוצא שלהם היא המציאות הפיזית - צמח, פיסת בד, אדם, אולם ביצירה הם משתחררים מכבלי החוקים והנורמות ונותנים דרור לדמיון. העיסוק שלהם באמנות הוא יצירה חומרית שיש בה מימד רוחני עמוק, מעין פורטל אל קיום בסדר גבוה יותר.


אביטל אושרוביץ

אביטל אושרוביץ יוצאת מהטבע המקיף אותה ובוראת אותו מחדש על הקנווס על מנת למצוא את עצמה בו. היצירה המוגמרת מתרחקת מאותו צילום או נוף שהיוו את נקודת המוצא, ומקרבת אותה לאמת פנימית.

אושרוביץ משכפלת את הטבע, ממלאת את הקנווס בצמחייה ופרחים, שכמו צומחים מתוכו, בוקעים מתוך האפלה וממלאים אותה בדינאמיות וחיות.


אביטל אושרוביץ

המבט של אושרוביץ הוא עילי ברבות מהעבודות, באופן שמזכיר טפטים אנגליים ישנים. היא תוחמת אותן בפורמט ריבועי קבוע, המהדהד את פורמט הפיד האינסטגרמי. בכך מתייחסת אושרוביץ לכך שרבים מאיתנו צורכים את ההשראה ונחשפים אל הטבע דרך הרשתות החברתיות. בתוך גבולות הריבוע היא מרשה לעצמה להשתולל ונותנת דרור לדמיונה בהכלאות וחיבורים בין הדימויים על הבד.


ענבל לימור פפר

ענבל לימור פפר פועלת במרחב שבין הפשטה להגדרה ומנסה לחבר את מציאות היומיום אל עולם מקביל, בו הגבולות נמחקים והאפשרויות פתוחות, מקום בו הבלתי אפשרי הופך לאפשרי. היא מזמינה את הצופה לצאת למסע.

העבודות של לימור פפר הן רב שכבתיות, מורכבות לרוב מחומרים בשימוש חוזר: בדי טקסטיל ששמרה ואספה ממחנה קיץ באמריקה, מפת שולחן מאמא, זכרונות מסבתא, מחנויות יד שנייה בטיולים בעולם, מתנות מחברות וגם דברים שמצאה ברחוב. מאלה היא יוצרת עבודות אותן היא רואה כשכבות תודעתיות, בהן היא משלבת אמנות עם מלאכות יד מסורתיות.


ענבל לימור פפר, יער

בסדרת עבודות חדשה שיצרה עבור התערוכה יוצאת לימור פפר אל קרחת היער, מציבה בה את עבודות הטקסטיל ומצלמת אותן. באופן זה היא מחברת בין האדם לטבע, לעיתים נחבא ולעיתים מתבלט. אם מסתכלים היטב ניתן לאתר בין העבודות שביל, התחלה של מסע.



HAKIMONU

האמן HAKIMONU פועל מתוך התכווננות רוחנית ויוצר שפה חזותית שלמה ומגוונת במבחר רחב של מדיות - רישום, ציור על בד, קרמיקה וזכוכית. בעבודותיו הוא מתייחס לעולמות מגוונים ומשלימים - מוסיקה, תנועה, ארכיטקטורה, מדעים, אתיקה, רוח וכמובן גם פיסול וציור. הוא מבקש ליישב את הכאוס והסדר והאופן בו אלה פועלים בתוכנו, בתוך גבולות המסגרת. מבחינתו, האדם והיצירה הפועלים בדממה מתמשכת יוצרים יחד צורה המשתנה בעולם.


HAKIMONU, Radiant Consciousness

יש בעבודותיו ניחוח מוכר, מתעתע. ניתן לראות בהן השפעות של ארט-נובו', עבודות גררפיקה, הירוגליפים מצריים וכמובן ציורים האופייניים לדרום מזרח אסיה, בה בילה האמן זמן מה.

הקו, הצבע וההקשרים שנוצרים ביניהם בתוך כל עבודה, מתלכדים לכדי מארג רחב ועשיר של יצירה הרמונית.

עבור HAKIMONU לאמנות יש יעוד - לחבר את אומנויות האדם הן אל כלל בני האדם והן אל הסביבה, מתוך כוונה להרבות טוב בעולם.


בואו לבקר אותנו ביריד.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page